Prenumerera
Rusning till hemmapremiären i ligan!
Idag, 17:45

Nio dagar kvar till första hemmafajten i Handbollsligan.
Då har över 1000 biljetter sålts och sittplats är snart slut.
– Vi märker ett klart ökat tryck inför den här säsongen, säger Kalle Matsson, vd hos Hammarby Handboll AB.
KÖP BILJETT MOT HELSINGBORG FR 26/9 HÄR!
Intresset för Hammarbys hemmapremiär i Handbollsligan på fredag 26/9 är stort. Över 1000 personer har redan säkrat plats, Eriksdalshallen tar 1800 åskådare utan extraläktare.
– Det är superkul med välfyllda läktare och den stämningen som byggs upp. Slutsålt vore såklart drömmen och jag tror inte det är helt omöjligt att vi är där och nosar, säger Kalle Matsson.
Även försäljningen av säsongskort ser en ökning med cirka 19 procent och når rekordnivåer. Av ”säsongarna” har 46 procent valt PLUS, där även cupspel och SM-slutspel ingår.
– PLUS-korten har en tydlig ökning, det beror förmodligen på att man vill slippa jaga biljetter i ett eventuellt slutspel. Det tog ju inte många minuter innan sittplats var slutsålt i SM-finalen.
Vårens SM-slutspel, där Hammarby stormade fram till final, är förstås en stor faktor till de positiva siffrorna. Men Matsson pekar på fler pusselbitar:
– Självklart är sportslig framgång i någon mån grundläggande. Samtidigt måste man ha strategier för att fånga in publiken, hitta sätt att kommunicera, bygga intresse och lojalitet över tid, säger Matsson och utvecklar:
– Vi har jobbat aktivt med publikrekrytering ända sedan åren i Allsvenskan, det finns både väl inkörda rutiner och en ambition att skruva på detaljer för att maximera intresset.
Lagom till ligastarten presenterar Hammarby Handboll två nya huvudpartners: ByggBox och Grabbarna Flytt. De förstnämnda tar plats på matchtröjans bröstplats.
– ByggBox har varit med i flera år och ökar sitt engagemang, det är oerhört glädjande att de vill synas ännu mer tillsammans med oss. Grabbarna Flytt är helt nya i Bajensammanhang, säger Matsson.
Nya är även Sturebybaserade R1 Entreprenad, som kommer synas på matchtröjans rygg.
– Vi är extra stolta över att de ser ett värde i att förknippas med Hammarby Handboll och vår verksamhet. Generellt har vi fått en väldigt bra respons på partnersidan och ser en ökning även där.